Friday, July 17, 2009

Tak Ku Sangka.....

Alhamdulillah...Alhamdulillah...Alhamdulillah...... Lailahaillallah Muhammadurasulullah....... Segala Puji Bagi Allah...Tuhan Yang Maha Penyayang....lagi Maha Pengasih....

"Wahai orang-orang yang beriman! Mahukah kamu aku tunjukkan suatu perdagangan yang dapat menyelamatkan kamu dari azab yang pedih? Iaitu kamu beriman kepada Allah dan RasulNya dan berjihad di jalan Allah dengan harta jiwamu. Itulah yang lebih baik bagimu jika kamu mengetahui, Nescaya Allah mengampuni dosa-dosamu dan memasukkan kamu ke dalam syurga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai, dan tempat-tempat tiggal yang baik di dalam syurga 'Adn. Itulah kemenangan yang agung." (As-Saff :10-12)


Kebelakangan ni banyak ujian dan cabaran datang menimpa. Baik dari segi kesibukan IB mahupun tugas sbg dai'e. Perit di hati ini memikirkan beban yg ditanggung. Tanggungjawab besar yg akan dipersoalkan oleh Allah. Peringatan yg perlu disampaikan dalam masa yg sama mendapat peringatan utk hati ini juga. Bingung...keliru...takut....mcm2 perasaan dtg. Apa yg perlu dilakukan....tapi....seorg sahabat saya ada cakap...La Tahzan...Innallah ha ma'ana. "Jgn sedih...Allah sentiasa bersama awak...." Alhamdullah....dikurniakan sahabat-sahabat yg begitu bersemangat. Terima kasih Ya Rabb, terima kasih kwn-kwn. Moga korg semua sentiasa dibawah naungan keredhaan-Nnya...Amin..


.....tidak akan ku peruntukkan mutiara jenih ini melainkan untuk-Mu....

2 comments:

  1. Be strong!~

    =)

    "only in the remembrance of Allah do hearts find satisfaction"

    take care dear sis!~

    ReplyDelete
  2. -->> kak aisyah ismail

    time kasih akak lwat blog ni...
    hahaha...x sangka la pulak...
    anyway...thank u sgt2 for ur support...
    sgt bermakna...huhu~
    ma kacih...:-)

    ReplyDelete