Friday, May 15, 2009

aku bersyukur..............

Maha Suci Allah, Tuhan Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang

Betapa aku memanjatkan kesyukuran kepada mu.
dengan nikmat Iman dan Islam.....
Yang aku x pernah terjgka , Engkau memilih daku diantara hamba-hambamu untuk menerima hidayahmu.
Air Mataku menitis setiap saat mengingatkan dosa-dosa yg telah aku lakukan...
Bgaimana diriku pasti membuatkan Engkau murka dengan perbuatan ku itu..
Namun, Kau masih datang dekat padaku....
memberi harapan...Tuhan Yang Maha Pengampun
Ya Allah...bantulah aku tetapkan iman dihati ini. Janganlah kau bolak balikkan hatiku
Berilah ketenteraman jiwa, ketenangan hati dan kelapangan dada menerima ilmu dan kebenaran
Letakkanlah daku di jalan Mu dan jadilah diriku hamba yang berjihad kerana Mu
Aku tidak mahu kembali kepada kekufuran...
jauhkanlah aku dari fitnah dunia...
Aku hanya ingin berada disisiMu di akhirat kelak...
permudahkanlah sakaratul mautku dan jauhkan aku dari azab kubur dan api neraka Mu yang pedih...

Kini, setiap saat, diriku tidak lepas untuk mengucapkan rindu dan sayang padaMu...
dan juga pada kekasihmu yang membawa hambamu ini mengenal diriMu...
Menitis permata jernih ini hanya kerana gembira dengan kasih sayang Mu terhadap hamba yang mengharapkan cinta dan redha MU .

Astaghfirullahala'zim Waatubuilaik....Lailahaillallah Muhammadurasulullah...

No comments:

Post a Comment